Reklamace zboží
Práva z vadného plnění
Práva a povinnosti stran ohledně vadného plnění se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku (§ 1914–1925, § 2099–2117, § 2172–2173). Prodávající odpovídá za to, že zboží při převzetí:
- má vlastnosti sjednané ve smlouvě nebo odpovídající popisu prodávajícího či očekávání kupujícího,
- je vhodné k účelu, který prodávající uvedl, nebo k obvyklému účelu,
- odpovídá jakostí nebo provedením sjednanému vzorku či předloze, pokud byly poskytnuty,
- je dodáno v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
- splňuje požadavky právních předpisů.
Toto však neplatí u zboží:
- prodávaného za nižší cenu z důvodu vady, na kterou byla sleva poskytnuta,
- opotřebovaného běžným užíváním,
- použitého, u kterého odpovídá vada míře jeho používání nebo opotřebení, nebo
- kde to vyplývá z povahy zboží.
Povinnosti kupujícího před použitím zboží
Kupující je povinen před použitím zboží zkontrolovat, zda odpovídá objednávce a neobsahuje výrobní vady. Zboží je nutné reklamovat neznehodnocené a nerozřezané.
Reklamace a lhůty
Projeví-li se vada během šesti měsíců od převzetí zboží, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Reklamaci zjevných a množstevních vad je kupující povinen uplatnit:
- ihned při osobním odběru,
- nejpozději do 3 dnů od převzetí zboží.
Na pozdější reklamace nebude brán zřetel.
Uplatnění reklamace
Kupující musí při reklamaci uvést:
- jméno a příjmení,
- adresu a kontaktní údaje (telefon, e-mail),
- datum nákupu,
- podrobný popis vady (jak se projevuje, kdy a jak byla zjištěna),
- kopii faktury za zboží.
Reklamované zboží musí být uchováno v originálním obalu, dokud nebude sepsán protokol nebo odebrán vzorek reklamovaného zboží. Reklamace se uplatňuje na adrese prodávajícího uvedené v záhlaví těchto obchodních podmínek.
Omezení záruky
Záruka se nevztahuje na vady způsobené:
- nevhodným užíváním,
- nesprávnou manipulací nebo skladováním.
Kupující je povinen při převzetí zkontrolovat stav zboží a obalu.
Mimosoudní řešení sporů
V případě spotřebitelského sporu, který nelze vyřešit dohodou, může kupující (spotřebitel) podat návrh na mimosoudní řešení sporu k:
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
E-mail: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz
Kupující může také využít online platformu pro řešení sporů, kterou spravuje Evropská komise:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/.