Reklamace zboží

Práva z vadného plnění

Práva a povinnosti stran ohledně vadného plnění se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku (§ 1914–1925, § 2099–2117, § 2172–2173). Prodávající odpovídá za to, že zboží při převzetí:

  • má vlastnosti sjednané ve smlouvě nebo odpovídající popisu prodávajícího či očekávání kupujícího,
  • je vhodné k účelu, který prodávající uvedl, nebo k obvyklému účelu,
  • odpovídá jakostí nebo provedením sjednanému vzorku či předloze, pokud byly poskytnuty,
  • je dodáno v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
  • splňuje požadavky právních předpisů.

Toto však neplatí u zboží:

  • prodávaného za nižší cenu z důvodu vady, na kterou byla sleva poskytnuta,
  • opotřebovaného běžným užíváním,
  • použitého, u kterého odpovídá vada míře jeho používání nebo opotřebení, nebo
  • kde to vyplývá z povahy zboží.

Povinnosti kupujícího před použitím zboží

Kupující je povinen před použitím zboží zkontrolovat, zda odpovídá objednávce a neobsahuje výrobní vady. Zboží je nutné reklamovat neznehodnocené a nerozřezané.

Reklamace a lhůty

Projeví-li se vada během šesti měsíců od převzetí zboží, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Reklamaci zjevných a množstevních vad je kupující povinen uplatnit:

  • ihned při osobním odběru,
  • nejpozději do 3 dnů od převzetí zboží.

Na pozdější reklamace nebude brán zřetel.

Uplatnění reklamace

Kupující musí při reklamaci uvést:

  • jméno a příjmení,
  • adresu a kontaktní údaje (telefon, e-mail),
  • datum nákupu,
  • podrobný popis vady (jak se projevuje, kdy a jak byla zjištěna),
  • kopii faktury za zboží.

Reklamované zboží musí být uchováno v originálním obalu, dokud nebude sepsán protokol nebo odebrán vzorek reklamovaného zboží. Reklamace se uplatňuje na adrese prodávajícího uvedené v záhlaví těchto obchodních podmínek.

Omezení záruky

Záruka se nevztahuje na vady způsobené:

  • nevhodným užíváním,
  • nesprávnou manipulací nebo skladováním.

Kupující je povinen při převzetí zkontrolovat stav zboží a obalu.

Mimosoudní řešení sporů

V případě spotřebitelského sporu, který nelze vyřešit dohodou, může kupující (spotřebitel) podat návrh na mimosoudní řešení sporu k:

Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
E-mail: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz

Kupující může také využít online platformu pro řešení sporů, kterou spravuje Evropská komise:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

ColorCity s.r.o.

  • IČ 26377578
    DIČ CZ26377578
  •    Písecká ul. 1332/11
          326 00 Plzeň
  •    Pondělí - Pátek 7:30 - 16:00
           Sobota 8:00 - 12:00

Kontakty: